تکنولوژی

چگونه عمر لپ تاپ را افزایش بدیم؟

خرید لپ تاپ قسطی با چک

چگونه از لپتاپم مراقبت کنم؟ اگر از لپ تاپم به خوبی مراقبت کنم، قطعا عمر بیشتری برای دستگاهم بوجود میاد. در این مقاله میخوایم راهکار های مراقبتی از لپ تاپ رو بررسی کنیم:

1دور از گرد و غبار قرار دهید!

لپ تاپ را همواره در جایی تمیز و بدون گرد و غبار قرار دهید.

2-به دمای اتاق عادتش دهید!

لپ تاپ را زیاد در معرض تغییرات دما قرار ندهید. مثلا در تابستان اگر از هوای گرم بیرون وارد داخل خونه ای میشین که کولر داره و سرده، بلافاصله لپ تاپ رو روشن نکنید. بهتر است صبر کنیم تا دمای لپ تاپ به دمای اتاق برسد.

3-از فن استفاده کنید!

اگر فن لپ تاپ به درستی کار نمی‌کند، لپ تاپ بیش از حد داغ می‌شود، فن لپ تاپ را تمیز کنید.

4-در مواقع نیاز سیستم را روشن کنید!

بهتر است اگر از لپتاپ استفاده نمی کنید، خاموش کردن لپ تاپ موقعی که با آن کار نمی‌کند، از گرم شدن بیش از حد و اندازه جلوگیری می‌کند.

5-در ماشین قرار ندهید!

لپ تاپ را طولانی مدت در ماشین قرار ندهید، نه اینکه هدف دزدان قرار می گیرد، بلکه دمای بالای داخل ماشین به لپ تاپ آسیب می‌زند.

6-چیزی رو لپ تاپ قرار ندهید!

روی لپ تاپ وسایل سنگین مثل کتاب قرار نگذارید، این کار باعث می‌شوند LCD و کیبورد به هم فشار بیاورند. همین طور به CD ROAM هم آسیب می‌زند.

7-خوراکی ها رو دور کنید!

در کنار لپ تاپ خوراکی نخورید. علاوه بر کثیف شدن لپ تاپ، تکه های خوراکی مابین دکمه های کیبورد می‌ریزد. این موضوع باعث میشه حشرات به سمت لپ تاپ بیایند و مدارهای لپ تاپ را خراب کند.

8-مراقب شارژر لپ تاپ باشید!

مراقب کابل برق لپ تاپ باشید. احتیاط کنید با صندلی روی آن نروید، یا اگر آداپتور شارژر کنار پایتان است به آن ضربه نزنید. مراقب کانکتورهای کابل باشید و از محافظ برق استفاده کنید.

9-از سطوح نرم استفاده نکنید!

از سطوح نرم بین خود و لپ تاپ استفاده نکنید، همیشه همیشه لپ تاپ را روی یک سطح تمیز و سفت قرار دهید.

10-با دست کثیف به لپ تاپ دست نزنید!

همیشه با دستان تمیز با لپ تاپ کار کنید، اینجوری تاچ پد لپ تاپ بهتر کار می‌کند و ریسک کمتری برای کثیف شدن و لکه شدن لپ تاپ وجود دارد. همچنین عرق و ذرات کوچک باعث خرابی سطح لپ تاپ نمی‌شود.

11-آهنربا رو دور کنید!

لپ تاپ را در نزدیکی آهن ربا قوی قرار ندهید.

بازگشت به لیست